Istoric

transmarConstructia Autobazei din cadrul Directiei Regionale Transport Auto Oradea a inceput in anul 1965 si s-a dat in folosinta in aprilie 1968.

Obiectul de actvitate al Autobazei a fost:

  • transport de marfuri si calatori in trafic intern si interurban;
  • intretinerea si reparatia parcului auto din dotare;
  • mentinerea in functiune a parcului auto din dotare.

In momentul darii in folosinta Autobaza avea in dotare:

  • 17 autobuze
  • 83 autocamioane
  • teren in suprafata de 20 000 m
  • grup administrativ
  • atelier de intretinere si reparatii
  • alte cladiri anexe necesare desfasurarii activitatii

Autobaza fiind o sectie a Directiei Regionale Transport Oradea, a functionat fara personalitate juridica, avand 225 de salariati (soferi, mecanici, personal operativ si TESA).

In anul 1974

prin HCM 1381 s-a dispus comasarea intregului parc auto de 300 autovehicule cu personal aferent de 420 salariati. In anul imediat urmator, datorita crizei in domeniul petrolier s-a trecut la stocarea unui numar insemnat de autovehicule, in special autocamioane.

Pana in anul 1981 Autobaza

a functionat cu capacitate redusa, an in care am fost dotati cu 20 de autobasculante de 16 tone pentru a participa la lucrarile Canalului Dunare - Marea Neagra. In anul 1983, dupa retragere de la Canal am fost detasati la Exploatarea Carbunelui din Jud. Gorj. Cu o parte din autobasculante am participat si la lucrarile Canalului Dunare Bucuresti pana la evenimentele din decembrie 1989.

- Pe plan local am fost antrenati in transportul minerilor de la domiciliu pana la gurile de mina si a navetistilor in orasul Marghita pentru a completa salariatii necesari industriei orasului.

- Dupa evenimentele din decembrie 1989 prin Hotararea Guvernului Romaniei din 8 decembrie 1990 I.T.A. Bihor (Directia Regionala Transport Auto Oradea) s-a transformat in Societate Comerciala urmand, in primele luni ale anului 1991 Autobaza T.A. Marghita sa se transforme in Societate Comerciala distincta. A fost inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J05/221 din 19 martie 1991 sub denumirea S.C. TRANSMAR S.A. cu capital social de stat respectand acelasi obiect de activitate.

In 1993

30% din capitalul social a fost preluat de Fondul Proprietatii Private si 70% de Fondul Proprietatii de Stat (F.P.S.)

In 1994

prin Legea Nr. 77, Fondul Proprietatii Private pune in vanzare partea de 30% prin metoda M.E.B.O. Salariatii nu au fost deacord cu aceasta metoda.

In 1995

F.P.S. scoate la vanzare partea de 70% prin Cupoane de Privatizare. Se subscriu in procent de cca 19%. Tot in aceasta perioada datorita transformarilor in Economia Nationala, activitatea societatii a devenit nerentabila, simtindu-se din ce in ce mai mult necesitatea privatizarii si a schimbului profilului de activitate in vederea neutralizarii.

Astfel in august 1998 Societatea este scoasa la vanzare prin licitatie publica. In 26 noiembrie 1998 prin Programul Asociatiei Salariatilor (P.A.S.) se participa la prima runda de licitatie cand, nu se adjudeca vanzarea urmand, ca in data de 03 decembrie 1998 sa se adjudece în favoarea Transmar P.A.S. data dupa care in cadrul societatii se produc o serie de transformari:

  • se pun in vanzare toate autovehiculele disponibile;
  • se disponibilizeaza personalul in exces
  • se opresc anumite activitati nerentabile (ex. Transport marfa si calatori)

Obiectul de activitate se rezuma:

  • distribuirea de produse petroliere prin statie proprie
  • reactivarea Statiei de Inspectie Tehnica
  • reparatii la diferite tipuri de autovehicule
  • inchirieri spatii
  • inchirieri de autovehicule

In perioada urmatoare prin rentabilizarea activitatii s-a trecut la un volum mare de investitii constand in:

  • modernizarea Statiei de distributie de carburanti
  • modernizarea Statiei de Inspectie Tehnica
  • achizitionarea unei cabine de vopsit performanta
  • supraetajarea cladirii Administrative in vederea inchirierii spatiului obtinut
  • investitii in aparatura birotica
  • alte investitii necesare activitatii

Dupa privatizare, activitatea a devenit din ce in ce mai rentabila ceea ce a permis investitiile sus aratate, crearea de locuri de munca in conditii moderne conform cerintelor de azi.