Constructia Autobazei din cadrul Directiei Regionale Transport Auto Oradea a inceput in anul 1965 si s-a dat in folosinta in aprilie 1968.
Obiectul de actvitate al Autobazei a fost:
In momentul darii in folosinta Autobaza avea in dotare:
In anul 1974
prin HCM 1381 s-a dispus comasarea intregului parc auto de 300 autovehicule cu personal aferent de 420 salariati. In anul imediat urmator, datorita crizei in domeniul petrolier s-a trecut la stocarea unui numar insemnat de autovehicule, in special autocamioane.Pana in anul 1981 Autobaza
a functionat cu capacitate redusa, an in care am fost dotati cu 20 de autobasculante de 16 tone pentru a participa la lucrarile Canalului Dunare - Marea Neagra. In anul 1983, dupa retragere de la Canal am fost detasati la Exploatarea Carbunelui din Jud. Gorj. Cu o parte din autobasculante am participat si la lucrarile Canalului Dunare Bucuresti pana la evenimentele din decembrie 1989.- Pe plan local am fost antrenati in transportul minerilor de la domiciliu pana la gurile de mina si a navetistilor in orasul Marghita pentru a completa salariatii necesari industriei orasului.
- Dupa evenimentele din decembrie 1989 prin Hotararea Guvernului Romaniei din 8 decembrie 1990 I.T.A. Bihor (Directia Regionala Transport Auto Oradea) s-a transformat in Societate Comerciala urmand, in primele luni ale anului 1991 Autobaza T.A. Marghita sa se transforme in Societate Comerciala distincta. A fost inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J05/221 din 19 martie 1991 sub denumirea S.C. TRANSMAR S.A. cu capital social de stat respectand acelasi obiect de activitate.
In 1993
30% din capitalul social a fost preluat de Fondul Proprietatii Private si 70% de Fondul Proprietatii de Stat (F.P.S.)In 1994
prin Legea Nr. 77, Fondul Proprietatii Private pune in vanzare partea de 30% prin metoda M.E.B.O. Salariatii nu au fost deacord cu aceasta metoda.In 1995
F.P.S. scoate la vanzare partea de 70% prin Cupoane de Privatizare. Se subscriu in procent de cca 19%. Tot in aceasta perioada datorita transformarilor in Economia Nationala, activitatea societatii a devenit nerentabila, simtindu-se din ce in ce mai mult necesitatea privatizarii si a schimbului profilului de activitate in vederea neutralizarii.Obiectul de activitate se rezuma: